پوست، مو و زیبایی

شرح کامل کلیه خدمات زیبایی ارائه شده در مطب دکتر کاظم محقق

پوست، مو و زیبایی

شرح کامل کلیه خدمات زیبایی ارائه شده در مطب دکتر کاظم محقق

در مطب زیبایی دکتر کاظم محقق با ارائه این سرویس ها در خدمت هموطنان عزیز هستیم:
تزریق بوتاکس، پی آر پی مو، پی آر پی صورت، مزوتراپی مو صورت لاغری، ژل (فیلر) خط خنده لب زیر چشم گونه و زاویه سازی
لیزر مو، الکترولیز مو، پلاسما جت، هایفوتراپی، پاکسازی پوست میکرودرم ایریژن، میکرونیدلینگ، برداشتن خال، پیرسینگ، تاتو پزشکی

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

چین و چروک

 

 

چین و چروک چیست؟

چین و چروک ها عمدتا در قسمت هایی از بدن که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند ، رخ می دهد ، از جمله صورت ، گردن ، پشت دست ها و بالای بازوها.

چین و چروک ها به دو دسته تقسیم می شوند: خطوط ظریف ، سطحی و شیارهای عمیق تر. اگر چین و چروک های شما شما را آزار می دهد یا در وهله اول به دنبال جلوگیری از آن هستید ، مواردی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

 

دلایل چین و چروک

مواردی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند عبارتند از:

سیگار کشیدن

•  نوع پوست (افرادی که پوست روشن و چشمهای آبی دارند بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند)

•  وراثت (بعضی از خانواده ها بیشتر چین و چروک می خورند)

قرارگیری در معرض نور خورشید

سالخورده

•  حالات مکرر صورت

اگرچه نمی توانید همه این عوامل را کنترل کنید ، اما می توانید در مورد دو مورد کاری انجام دهید: قرار گرفتن در معرض آفتاب را به حداقل برسانید و سیگار نکشید.

 

درمان های چروک

روش هایی برای کاهش چین و چروک و حتی از بین بردن آنها وجود دارد.

•  رتینوئیدها (ترتینوئین ، آلترنو ، Retin-A ، Renova ، Tazorac).  در میان درمان های پزشکی ، این روش تا حد زیادی اثبات شده و موثرترین روش برای بهبود علائم پیری مانند رنگدانه های ناهموار ، زبری و چین و چروک است. در ابتدا ، این داروها ممکن است باعث قرمزی و لایه برداری شوند. اگرچه این می تواند ناخوشایند باشد ، اما با متوقف شدن لایه برداری ، بهبود حاصل می شود.

•  اسیدهای آلفا هیدروکسی. اینها به اصطلاح "اسیدهای میوه" هستند و شامل اسید گلیکولیک و لاکتیک هستند. آماده سازی حاوی این اسیدهای میوه کاملاً ایمن است و باعث تحریک خفیف و موقتی نمی شود. بهبودی که آنها ایجاد می کنند ، نسبتاً ظریف است.

•  آنتی اکسیدان ها. این ویتامین ها شامل ویتامین های A ، C و E و همچنین بتاکاروتن هستند. محصولاتی که دارای آنتی اکسیدان هستند ممکن است مقداری حالت ضد آفتاب ایجاد کنند (البته هنوز هم باید ضد آفتاب بزنید) و چین و چروک آن را به آرامی بهبود می بخشد.

•  مرطوب کننده ها. این موارد ممکن است باعث شود موقتاً چین و چروک ها کمتر به چشم بیایند. آگهی ها اغلب می گویند که "باعث کاهش ظاهر خطوط ریز می شوند". اما آنها باعث نمی شوند که این خطوط برای همیشه از بین بروند.

•  لایه برداری با اسید گلیکولیک. این لایه برداری های سطحی می توانند تفاوت بسیار جزئی در شدت چین و چروک ایجاد کنند.

•  لایه برداری عمیق تر. این لایه بردارها از موادی مانند فنل ، TCA (اسید تری کلرواستیک) و اسید تری کلرواستیک استفاده می کنند و تا حدی به پوست عمیق تر نفوذ می کنند. این لایه بردارهای عمیق تر ، صاف کردن خطوط ریز را بهتر انجام می دهند. به طور کلی ، هرچقدر پوست عمیق تر باشد ، احتمال بروز عوارض جانبی مانند جای زخم و تغییر رنگ پوست نیز بیشتر است. چنین لایه برداری می تواند ناراحت کننده باشد ، بنابراین زودتر از موعد بپرسید که چه انتظاری می توان داشت.

 درم ابریژن. این روش به پوست "پودر کریستالی" می پاشد. بسته به مقدار مهارت و تجربه متخصصی که این کار را انجام می دهد ، درم ابریژن می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. عوارض جانبی از جمله اسکار و تغییرات دائمی در رنگ پوست نیز ممکن است.

  لیزر لایه بردار. پزشکان می توانند از لیزر برای تحریک تولید کلاژن در پوست که باعث تجمع پوست می شود ، استفاده کنند. لیزر انواع مختلفی دارد و شما باید از پزشک خود در مورد چند روش درمانی ، میزان "زمان پایین" برای بهبود پوست خود و هرگونه خطرات سوال کنید.

جراحی پلاستیک . لیفت صورت ، لیفت ابرو و سایر جراحی های زیبایی به برخی افراد کمک می کند. برای دیگران ، اقدامات جزئی بیشتر کافی است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه روشی را می خواهید انجام دهید ، آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

 هایفوتراپی درمانی. سازمان غذا و داروی ایالات متحده FDA تکنیکی به نام Ultherapy یا هایفوتراپی را تایید کرده است که یک روش غیرتهاجمی برای لیفت کردن و سفت شدن پوست صورت ، گردن و چانه از امواج ماوراء صوت استفاده می کند. همچنین می تواند روی چین و چروک های ناحیه قفسه سینه استفاده شود.

•  تزریقات. برخی از تزریقات ، از جمله سم بوتولینوم (بوتاکس ، دیسپورت و زئومین) باعث شل شدن عضلاتی می شوند که "خطوط اخم" را در پیشانی ، خطوط ریز اطراف چشم و چین و چروک های دیگر ایجاد می کنند. بهبود چندین ماه دوام دارد و برای تداوم بهبود باید تکرار شود. برخی دیگر پرکننده چین و چروک (فیلر) هستند. به خاطر داشته باشید فقط باید تزریق را نزد پزشک انجام دهید.

•  جوان سازی فتودینامیکی (PDT). این روش درمانی می تواند به درمان خطوط ظریف ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب کمک کند.

•  میکرودرم ابریژن. مانند درم ابریژن ، این روش با برس چرخان لایه ای از پوست را از بین می برد و همچنین کلاژن سازی را در لایه های عمیق پوست تحریک می کند. در میکرودرم ابریژن ، لایه ای از پوست ( ظریفتر از درم ابریژن ) تراشیده می شود.

اگر به فکر انجام عمل زیبایی هستید ، با پزشکان باتجربه مشورت کنید. اهداف خود را به آنها بگویید و از خطرات ، مزایا و هزینه ها بپرسید.

 

پیشگیری از چین و چروک

 پوست را در برابر آفتاب محافظت کنید. زمان بودن پوست در معرض تابش مستقیم آفتاب مخصوصاً در اواسط روز محدود کنید. از لباس محافظ - کلاه ، آستین و عینک آفتابی استفاده کنید. حداقل 30 SPF ضد آفتاب بزنید و هر 2 ساعت دوباره آن را تکرار کنید. هنگام انتخاب آرایش ، لوسیون یا سایر محصولات آرایشی روزمره ، بدنبال آنهایی باشید که SPF در آن تعبیه شده است ، بنابراین می دانید در هر روز از پوست خود محافظت روزانه می کنید.

 پوست را رطوبت رسانی کنید. پوست مرطوب ، پوستی چاق است. خشکی پوست سلول های پوستی شما را خرد کرده و باعث ایجاد خطوط و چین و چروک می شود.

سیگار کشیدن ممنوع. اگر سیگار می کشید ، روشی برای کمک به ترک آن پیدا کنید. با ترک این عادت ، رنگ و بافت پوست بهبود می یابد.

•  غذای سالم بخورید. وقتی بدن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را دریافت می کند ، کل بدن - از جمله پوست - از آن سود می برد.

 

  • ۹۹/۰۸/۲۴
  • کاظم محقق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی